Nu har jag fått möta några blickar!

Hej igen!
Tänk! Nu har mina kära telningar börjat öppna sina ögon! De första började spricka upp i går kväll, och nu i kväll har ett par av ungarna öppnat båda ögonen, ett par andra har öppnat ett öga och resten sparar sig ett tag till. De ska nog hinna se sig omkring vad det lider :-) Just nu har de bara bruna kartongväggar samt en blå fleecefilt att titta på - och så kan de förstås titta på sin mamma! Jag ligger fortfarande här hos dem mest hela tiden. Matte, husse, lill-matte och lill-husse har de också kikat på litetgrann.
Fortfarande är det mest små springor, men man ser tydligt de små pepparkornsögonen glittra av nyfikenhet där bakom ögonlocken! De blir bara sötare och sötare för var dag som går! Några är väldigt duniga, som små fågelungar, några har slät och glänsande päls som jag själv har.

I kväll var det ett fasligt skrikande när mina ungar skulle vägas. Nu när jag äntligt begripit att matte inte tänker röva bort de små utan faktiskt lämnar tillbaka dem efter litet gos och vägning - då är det ungarna som blivit så mammiga att de piper högt och försöker rymma från vågen. Nåja, det är gott gry i dem allihop, det är huvudsaken! Och slagsmålen om maten blir allt mer brutala...

Vi hörs
/Sinja med de sju illbattingarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback