S* Acromedors Alexandra - Sinja Vodka - Blå Vattnet

Hej!
Jag är katt. Min matte tror att jag ska skriva en egen blogg - men om hon nu är så dum att hon tror att en katt kan skriva så får hon faktiskt hjälpa till litet själv också!

Jag heter Sinja. Eller egentligen heter jag Sinja Vodka, men det är det aldrig någon som orkar säga. Eller ännu  mer egentligen heter jag S*Acromedors Alexandra, men min nya familj ville ge mig ett annat namn när jag lämnade min uppfödare. Inte mycket man hade att säga till om där inte...

Men jag tycker så mycket om mitt namn Sinja!
Sinja är ryska och är en kortform för "blå femininum singularis". Det är jag i ett nötskal :-)
Jag är nämligen en blåskimrande Russian Blue, flicka är jag också minsann och fler än en är jag inte heller - än så länge...

Vodka betyder vatten (eg. "litet vatten"). Man kan alltså översätta mitt namn med Blå Vattnet. Min matte har tänkt att jag ska bli stammoder i hennes kommande kattuppfödning. Därför har vi redan nu ett stamnamn som lyder S* Blå vattnets. Matte letar sedan länge efter den rätte för mig - och jag kan bara längta och trängta...!

I morgon fyller jag 2 år och 1 månad! På min 1-årsdag fick jag pannkakstårta, precis som Pettsons katt Findus alltid får på sina födelsedagar, men på 2-årsdagen hade inte matte tid... SKAM på torra land, säger jag! Fast jag tycker ju inte om pannkakstårta ;-)   Min låtsasbror och mentor Pilsner slickade litet på den, men jag tror inte han åt upp den heller... Lillhusse & lillmatte, däremot, skulle nog vilja att vi fyllde år litet oftare så det blev fler pannkakstårtor som katterna ratar!

Det är så mycket jag vill berätta - och jag vet inte var jag ska börja...
Om mina människor, om mina katter, om mina intressen eller om hur det är att vara ung katt idag ...

Här är i alla fall en bild på Pilsner och mig:

Pilsner & jag

Jag återkommer!
/Sinja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback