Färska bilder på killarna

God kväll kära vänner!
Denna helg har mina killar haft sin första kattvakt! Pilsner, jag själv, lillmatte och lillhusse var också hemma men stora husse och matte var bortresta på varsitt körinternat. Husses mamma var så vänlig och tog hand om barn och oss katter och sov över hos oss. Mina ungar tyckte förstås att det var jättespännande och tillbringade en stor del av natten i "farmors" säng - och då kan jag tillägga att ungarna inte sov i sängen utan levde rövare som aldrig förr. Farmor lär ha klagat på dålig sömn den gångna natten...

Matte har äntligen tagit litet färska bilder på småglina. Inte minst för att kunna göra fina annonser om "Kattungar till salu". Det har faktiskt givit resultat! Flera presumtiva köpare har hört av sig och t.o.m. varit och hälsat på oss. De jag mött verkar vara sympatiska och förnuftiga människor, så för min del får de gärna ta hand om någon av ungarna. Jag litar också på min mattes goda omdöme på den punkten! Vad annat kan jag göra...?

Först en bild från sjätte veckan:

Alla premiäräter

Här premiäräts det annan mat än min mjölk. Matte har kokat havregrynsgröt och blandat den med kattmjölkpulver och tonfisk. Mums! Tyckte ungarna och jag med - jag åt upp allt som blev kvar!

49869-23

Sedan ett par veckor rör sig ungarna helt fritt i lägenheten. Det föll sig naturligt då de till slut självmant tog sig över lådan som stod i dörröppningen mellan "kattrummet" och sovrummet... Då ansåg matte dem mogna att vidga sina vyer på heltid. Nu ligger de som sju streck längs parketten och sladdar hej vilt i kurvan från vardagsrummet in i matrummet!


I klättringstagen

Det är mycket som ska hinnas utforskas och upptäckas. Ungarna har verkligen tagit lägenheten i besittning bit för bit. Närmast efter husses och mattes sovrum kom barnens rum. Här på kanten av lillmattes säng - den säng där de en gång såg dagens ljus!


49869-20

I barnens rum finns förstås också de roligaste leksakerna! Väldigt mycket att klättra på och bita i - och ställen att gömma sig på, till mattes förtret...


Ensam på mattan

På väg mot nya djärva mål...!


Solkatt

Solkatt! Skönt att vila sig i höstsolen - men svårt att riktigt slappna av när man gäckas av mattes skugga...


Högt flygande planer

Här har en liten grabb vågat sig ända in i matrummet och blir uppfångad och upplyft av husses vänliga hand. Då kan även en 9 veckor gammal kattunge känna sig trygg!

Nu har ungarna gått hela sin upptäcktsfärd till andra änden av lägenheten. Där finns arbetsrummet som numera är deras favorittillhåll. Husse har tagit fina bilder på när de ligger i gästsängssoffan - men tyvärr har inte matte de bilderna tillgängliga just nu. Ni får hålla till godo med bilderna ovan så länge!

Många hälsningar
Sinja & sju killar

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Vilka fina bilder på kattungarna :)
Mamman är också jättefin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback