Mina läraktiga söner

Hej & hå!
Vilket sjå...!

Nu är det livat i vårt lilla kattbo, må ni tro! När sju tosiga sprattelgubbar samtidigt ska upptäcka världen, då går jag helst undan och sätter mig i lugn och ro någon annanstans i lägenheten. Fast de är ju rätt roliga att titta på när de tultar och skuttar och klättrar, så ibland lägger jag mig på en pall och bara njuter av åsynen av mina älskade pojkar.

De är så otroligt vackra allihop!!! Och keliga! Och klättriga!

Jag måste få skryta litet extra också! De vet redan att man ska kissa i toalådan och inte var som helst. Det är ju så roligt att krafsa i sanden, så det var en lätt match att få dem att gå dit och kissa!

Matte har försökt bjuda ungarna på litet fast föda några gånger, men de har totalvägrat. Nu helt plötsligt häromdagen började en knapra litet på maten i min skål. Och så kom en till och smakade. Och på den vägen är det. Fortfarande är det nog min mjölk som är mest populär. Ja, jag måste erkänna att jag inte är riktigt säker på ifall alla smakat torrfodret eller ej.  Inte ens en mor kan hållar reda på sju nästan likadana kattungar hela tiden :-/  Det ska gudarna veta, att jag försöker hålla koll på alla... Jag kan minsann se vem som är vem, men var de är och vad de gör är svårare...  Matte & husse klarar inte av att se vem som är vem alla gånger, men de har fuskat och målat ungarnas klor med knallrött nagellack på litet olika sätt!

Jag kan avslutningsvis berätta att en av ungarna, min allra hjärtegosigaste Mons Caelius, är tingad för köp. Om ni läser detta, ni trevliga mor & dotter som var här och hälsade på och fastnade för honom, så vill min matte hälsa att hon varit sjuk och därför drunknat i jobb och inte hunnit med att ringa er. Men ni är inte bortglömda!!!

Nu måste jag gå och jama litet hos matte så hon kliar mig en stund!
Vi hörs!

/Sinja & mina sju killar

Kommentarer
Postat av: Maria Enzell

Jag har ju glömt att gratulera till jätte-kullen!
7 grabbar! Det måste ju vara rekord! Vad härligt att allt går bra!
Många hälsningar från
Molotov's och speciellt från farmor Modesty

Postat av: Matte Kerstin

Tack för gratulationen!
Jo, här är det liv i luckan - sju småpojkar som bara väger 500-700 g/ st men som samtidigt tumlar runt och slåss på parketten låter som värsta trumslagarorkestern! Hoppas inte grannen under tycker detsamma... :-) Just nu är de osannolikt charmiga och vi skulle ju gärna kunna behålla allihop! Men samtidigt söker vi snart desperat efter köpare - för vi kan inte och vill ändå inte ha nio katter...
Passar på att tacka er för att ni födde upp den perfekta pappan till Sinjas ungar!!!

2006-09-09 @ 23:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback