I morgon kan bli en stor dag...

I morgon ska nämligen Matte, Husse, Lillmatte & Lillhusse titta på en Russian Blue-pojke som kan tänkas bli min moatjé inom kort!

Redan i somras började Matte leta kattpojkar till mig. Min ras är tämligen liten, så det är viktigt att hitta den rätte så inte vår vackra & sympatiska ras blir illa avlad. Men ack så svårt det var - den ena efter den andre av Stockholmstraktens rysspojkar ströks från listan. Varför det? Jo, det var som om en kastreringsvåg gått genom stan för just de hannar som är minst nära i släkt med mig...

Till slut hittades en ståtlig kattherre ända bort i Örebro och planer smiddes för att åka dit med mig. Men jag ska säga er, att då hade jag väntat så länge så just då hade jag faktiskt ingen lust att vara löpsk och hålla på och yla och kråma mig. Jag ville bara kura i höstmörkret och tänka på mig själv.

Det var kanske dumt av mig? Ägarna till Örebro-katten hann nämligen kastrera honom innan jag kom till skott, så att säga. Sedan kom bygget av en vägg därhemma, jul & julgran & julklappssnören och annat skoj och Matte & Husse hade annat att tänka på. Så härom veckan tyckte jag att jag skulle påminna dem om de forna avelsplanerna så jag satte igång att yla så där som bara löpska kattor kan :-)  Bara för att ge en liten hint, ni vet...

Ha, ha! Mitt i prick! Matte letar katthannar som aldrig förr! Nu har det vuxit upp nya fräscha okastrerade Russian Blue-hannar! Och tänka sig - en av dem bor bara ett par öar bort. På Kungsholmen! Vi bor på Stora Essingen - det är nästan så att jag kan springa dit själv, om jag finge...  Han är bara 9 månader, men hormonstinn så han nästan sprängs enligt hans matte! Det låter ju trevligt ;-)

Håll tummarna i morgon för att han får godkänt av mina kräsna utsända! Själv får jag inte var med och välja :-(  

/Sinja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback