Förlåt att jag inte rapporterat...

... men jag har haft så fasligt mycket att stå i på sistone. För drygt två veckor sedan var det nämligen äntligen dags för STORA DAGEN D!!!
Jag fick åka till den söta katthanen som matte och husse valt ut åt mig!!!
Jag måste erkänna att jag först inte fattade någonting... Blev satt i bur och fick åka bil en liten stund. Sedan kom vi till ett helt obekant ställe. Jag hittade en smatt i skohyllan i hallen som jag tyckte var OK medan matte, husse och lillmatte och lillhusse pratade med dem som bodde där och - ve och fasa - gullade med en annan katt.

När jag till slut var lämnad ensam hos kattpojken började vi båda fatta galoppen och inom ett par timmar började vi pröva våra vingar. Och tänk, så roligt vi hade - blink, blink -  i fyra och ett halvt dygn!!! Och kattpojkens matte och husse var såååå förtjusta även i mig så jag trivdes riktigt bra där borta i Vasastan.

Sedan kom matte och hämtade hem mig. Hon fick en stor kram när hon kom, för litet familjekänsla har man ju ändå! Och det var faktiskt inte dumt att komma hem till Pilsner och lillmatte och lillhusse igen. De hade saknat mig litet, det märktes.

Så nu går vi i väntans tider. Nääää, jag vet att det är för tidigt att ropa hej. Vi går alltså i väntans tider för att få reda på ifall det har blivit några kattungar i min mage eller ej. Om si så där en vecka lär mina spenar börja svullna och man kan känna små knölar genom magen. Matte och husse tycker att jag beter mig så annorlunda mot innan jag åkte till min käre katthane. Det stämmer, men vem blir inte litet upprymd och äventyrlig efter en sådan uppiggande utflykt???! Och JAG vet ju inte hur det känns att vara dräktig, för det har jag aldrig varit förut.

Håll tummarna - för vi längtar efter kattungar allihop här hos oss!!!

/Sinja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback