Snart flyttar de hemifrån

Hejsan, hejsan alla människor!
I kväll packade matte och husse in alla mina ungar i buren och tog med dem ut. Jag förstod strax att de skulle till veterinären. Vi var ju där för ett par veckor sedan - då var jag också med för att få min vaccinationsspruta - men nu var det dags för stora veterinärbesiktningen, id-märkning med datachip samt en andra vaccination. När jag insåg detta insåg jag också att det stunden snart är kommen när ungarna lämnar boet... Ska man skratt eller gråta? Ska man sucka av lättnad eller saknad...?

I morgon kväll kommer två damer, mor och dotter, för att hämta Mons Caelius som de redan givit det ståtliga namnet Caesar. Det är ett mycket fint namnval, tycker jag! Det är klart att min kejserligt vackra unge ska lystra till ett kejserligt namn, och ett romerskt namn till en av Roms sju kullar!

På lördag hämtas Mons Palatinus av en kvinna som som fallit för hans otroliga charm och hans lilla egenhet att ständigt slicka på allt och alla!  Och lördag kväll kommer en ung man och hämtar Collis Quirinalis. Där var det katten som valde köpare, inte tvärt om! Mons Esquilinus blir hämtad om ett par veckor och kommer att bo ända borta i Linköping.

Resten av alla mina sju killar är fortfarande otingade, men matte säger att vi måste hitta köpare till dem med... Och visst, jag är rätt less ibland på detta diande som de inte vill släppa, så visst vore det skönt att bara få rå sig själv ett tag. Men vänta, de diar ju fortfarande då och då... Inte kan de väl flytta hemifrån redan...? Och tänk om de längtar hem till mig och Pilsner och alla människor i vår familj??? Fast nej, det vore nog bäst med köpare till de sista tre också! De är värda att komma till goda, kärleksfulla hem - på stört!

Till salu är fortfarande Mons Aventinus, Mons Capitolinus samt Collis Viminalis.

Nu måste jag ta hand om mina barn resten av tiden innan de börjar skingras. Jag skriver när jag får tid och ork igen! Håll tummarna för att allt går väl för mina små flyttfåglar i helgen och framöver!

Natti, natti alla människor!

Gäspar Sinja & mina sju killar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback